Župni listić Jelsa Br. 31 / 2022 (826)
nedelja 7. 8.:
19. Krož godinu i 1. u mjesecu
MISE u 7h , u 9h i u 20h ( u 19,30h krunica)
Misu u 20h predvodi fra Luka Ćorić, a pjevaju klape
i u 21,30h pred crkvom MARIJANSKI KONCERT:
ponedeljak 8. 8.:
Sv.Dominik
misa u 20h
pred misu krunica i ISPOVIJED
utorak 9. 8.:
Sv, Terezija Benedikta od Križa (Edith Stein)
misa u 20h
pred misu krunica i ISPOVIJED
21.30 Duhovni koncert u čast Velike Gospe -Jelsa
srijeda 10. 8.:
Sv. Lovro ( Vrboskoj u 18 sati)
misa u 20h
pred misu krunica i ISPOVIJED
četvrtak 11. 8.:
Sv.Klara Asiška
misa u 20h
pred misu krunica i ISPOVIJED
petak 12. 8.:
misa u 20h
pred misu krunica i ISPOVIJED
subota 13. 8.:
misa u 20h
pred misu krunica
ISPOVIJED: 10h – 12h; 18h – 21h
nedelja 14. 8.:
20. Krož godinu
MISE u 7h , u 9h i u 20,30h
u 21,30h SVEČANI KONCERT župnih zborova: Sveta Cecilija i Slavuji
PRVO ČITANJE: (Mudr 18, 6-9)
Čitanje Knjige Mudrosti
Noć oslobođenja bijaše unaprijed najavljena ocima našim da bi jasno znali kakvim su prisegama povjerovali, i da budu dobre volje. Tako je tvoj narod očekivao spas pravednika i propast neprijatelja. Jer čime si kaznio naše protivnike, time si proslavio nas, pozvavši nas k sebi. Tada su pobožna djeca pravednikâ žrtve tajno prinijela i složno postavila zakon božanstven da sveti tvoji jednako snose i dobra i pogibelji. I tad su zapjevali svete pjesme otaca.
PRIPJEV:
Blago narodu koji Gospodin odabra sebi za baštinu!
Pravednici, Gospodinu kličite! Hvaliti ga pristoji se čestitima. Blago narodu kojemu je Gospodin Bog, narodu koji on odabra sebi za baštinu! Evo, oko je Gospodnje nad onima koji ga se boje, nad onima koji se uzdaju u milost njegovu: da im od smrti život spasi, da ih hrani u danima gladi. Naša se duša Gospodinu nada, on je pomoć i zaštita naša. Neka dobrota tvoja, Gospodine, bude nad nama kao što se u tebe uzdamo!
ALELUJA:
Bdijte i budite pripravni jer u čas kad i ne mislite Sin Čovječji dolazi.
EVANĐELJE: Lk 12, 35-40 -kraća verz.)
Čitanje po Luki
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:
»Neka vam bokovi budu opasani i svjetiljke upaljene, a vi slični ljudima što čekaju gospodara kad se vraća sa svadbe da mu odmah otvore čim stigne i pokuca. Blago onim slugama koje gospodar, kada dođe, nađe budne! Zaista, kažem vam, pripasat će se, posaditi ih za stol pa će pristupiti i posluživati ih. Pa dođe li o drugoj ili o trećoj straži i nađe ih tako, blago njima!
A ovo znajte: kad bi domaćin znao u koji čas kradljivac dolazi, ne bi dao prokopati kuće
I vi budite pripravni jer u čas kad i ne mislite Sin Čovječji dolazi.«
RODITELJI - ČUVAJTE SVOJU DJECU!
Prenosimo iz Veritasa (br. 7-8/2022., str. 4.) R
Sodoma i Gomora, čiju sudbinu upoznajemo u Post 19, sinonimi su za nemoral, osobito na području ljudske spolnosti. Od njihova uništenja do danas prošlo je četiri tisuće godina. No, nered u čovjeku i dalje ostaje. S jednom razlikom. Sada se izopačenosti nastoji dati višestruko opravdanje i lišiti je svake moralne kvalifikacije. Nakon šokantnog priznanja jednoga novoga franjevačkog provincijala u Njemačkoj, koji je jedino čime se ima predstaviti naveo da je homoseksualac, pitamo se što je sljedeće?! Roditelji - oprez! U vrtiće, one u svijetu već od prije, a sada i u Hrvatskoj, polako se, pod krinkom "tolerancije i nenasilja" uvlače eksperimenti sa spolnim identitetom vaše djece - malo će se djevojčice oblačiti u dječake, a dječaci u djevojčice. Tako će kasnije moći odabrati što će zapravo "biti", ne moraju se nužno složiti s rodom s kojim su rođeni. S oprezom je potrebno čitati i pratiti izjave nekih crkvenih službenika koji relativiziraju zamke LGBT propagande, svodeći to na pitanje dostojanstva osobe! Jedno je osoba, a drugo je grešna sklonost koja se ne može lišiti moralnog vrednovanja.
Čak i kad bismo isključili Božji zakon, ostaje onaj naravni, a po njemu homoseksualnost nije prirodna. Time što ćemo je izjednačiti s heteroseksualnošću, nećemo umiriti savjesti. Uostalom, da je to prirodno, ne bi bilo potrebno ovoliko propagande, zar ne? Drugo pitanje je koji doprinos društvu daju LGBT udruge i skupine? Poznajemo ih samo i jedino po propagandi, kažu da "budu vidljivi", i žarkom nastojanju da uđu u obrazovni program i pravne dokumente. Drugog učinka nema, osim ideološkog. I kaosa u glavi mladih ljudi. Već se odavno pokazalo kako je Interpretativna izjava, za koju se premijer Plenković jako zalagao 2018. g. i uvjeravao sve, pa i biskupe, da to nema veze s rodnom ideologijom, zapravo bila neistina. Potpisivanje Istambulske konvencije značilo je zeleno svjetlo gender ideologiji.
Istina jest da Bog ljubi svakog čovjeka, pa i homoseksualne osobe. No, Isus nije nikoga u Svetom pismu podržao u izopačenosti i grijehu (usp. Iv 4). Ako govoreći o homoseksualcima ukažemo na izopačenost njihovih spolnih čina, što je Božja a ne naša istina, činimo li što krivo? Isus nas prihvaća, ali zato da nas spasi i od nas samih, ali i od našeg grijeha. ODITELJI - ČUVAJTE
Nastavljamo nizati odlomke izvrsne knjige fra Ante Vučkovića
„NEOSTVARENA SLOBODA“ U ovom nastavku O ŽRTVI I OPROSTU:
Kada govorimo o kršćanskom oprostu, polazim od činjenice da oprost nije samo opraštanje počinitelju, kako se uglavnom i najčešće razumije, nego je prije svega skrb za žrtvu ili vrlo često skrb žrtve za sebe samu.
Potvrdu za to nalazimo u staroslavenskom jeziku i etimologiji riječi oprost, za razliku od germanskih i romanskih jezika gdje riječ oprost (forgive, vergeben, perdonare, pardonnrier) označava da žrtva daruje nešto počinitelju i tako ga oslobađa odgovornosti za počinjeno zlo. Staroslavenski jezik ima ideju koja mi je puno bliža i važnija. U korijenu riječi oprost stoji riječ prost koja znači biti slobodan. Žrtva je pogođena zlom i zbog toga je zarobljena, neslobodna. Iz takva shvaćanja žrtve lako dođemo do slike raspetoga Krista. Zlo prikuca, prikuje žrtvu za njezin križ, za zlo kojim je pogođena, te je ostavlja nepokretnu i prikovanu za zlo, za trenutak zla…
Oprost oslobađa žrtvu od te prikovanosti. Prvi zahtjev oprosta usmjeruje žrtvu da traži oslobođenje od podnesenoga zla i od vezanosti za počinitelja. Oprost je oslobođenje žrtve. Počinitelj se mora suočiti sa svojom krivnjom. Ne može ga, i ne smije, žrtva osloboditi suočavanja s posljedicama njegova (zlo)čina… Prvi je korak oprosta dakle skrb za žrtvu. Drugi je korak nastojanje oko pravednosti i istine.
Kako je to u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj cijelo vrijeme govorimo o pomirenju bez truda oko utvrđivanja istine, bez nadoknade počinjene štete i najčešće bez primjerene skrbi za žrtve. To je velik promašaj. Takva retorika uništava svijest o tome što su doista oprost i pomirenje kao i o tome što su istina i pravednost i kako se uspostavljaju nakon nasilja kojemu su ljudi bili izloženi. Retorika prelaska preko svega i oproštenja u smislu oslobođenja počinitelja od odgovornosti ništa ne rješava i samo dodatno ranjava već ranjene …
Ako jedan narod nije priznao kako je napao drugi narod, ako nije priznao krivicu za nepravedan rat - mi ne možemo ići dalje prema pomirenju. Još uvijek smo u fazi nijekanja. Doživljavamo u Hrvatskoj da počinitelji niječu svoje zlo i sudjelovanje u njemu. Izloženi smo pokušajima raspodjele i izjednačavanja krivnje, iza čega se krije grozna logika: ako smo svi krivi, nitko nije kriv; ako smo podjednako krivi, podjednako smo i žrtve; ako je sve jednako raspoređeno, ne treba nam ni traženje istine i pravde. Ratu je prethodila retorika ugroženosti koja je unaprijed opravdavala pravo na ubijanje. Ista retorika ugroženosti nakon Domovinskog rata želi prebaciti naglasak na drugo vrijeme, na ono II. svjetskog rata. Retorika ugroženosti uvijek je interesna retorika, ne traži ona ni istinu ni pravdu, traži interes…
…Budimo izravni jer tema to traži. Nedavno je u medijima objavljena priča kako je jedna Vukovarka prepoznala čovjeka koji ju je u ratu silovao, za što nije nikada odgovarao. Što nam to govori o pomirenju? Je li ono moguće u takvim uvjetima?
Nije moguće. Nedostaje prvi korak. Žrtva još uvijek nije zaštićena od počinitelja. Hrvatska je država tu reagirala porazno. Ako je točno da je netko počinio ratni zločin silovanja, onda on ne smije slobodno šetati u istom mjestu gdje živi njegova žrtva, a da nije bio optužen i imao prigodu dokazati svoju nevinost. Za žrtvu je strašno živjeti u državi koja ne radi prvi korak zaštite žrtve u traženju istine i pravde.
Σχόλια